بک اسکوات (اسکوات از پشت)

بک اسکوات (اسکوات از پشت)

چکیده محتوای این صفحه

بک اسکوات (اسکوات از پشت) یکی از حرکات اصلی کراس فیت و بدنسازی  است،که آموزش اصولی آن باعث بهبود عملکرد و ساخت زیر بنایی مناسب جهت یادگیری حرکات پیچیده تر در برنامه بدنسازی،  آموزش وزنه برداری و آموزش وزنه برداری کراس فیت می گردد. در این بخش از سایت استاد ابراهیم عبدی بیشتر به این موضوع می پردازیم.

بک اسکوات (اسکوات از پشت)

آموزش بک اسکوات (اسکوات از پشت)

آموزش درست این حرکت ضروری است، چرا که یکی از مهمترین حرکات بدنسازی که می توان با اجرای آن، عضلات چهار سر ران، سرینی، همسترینگ، راست کننده ستون فقرات به اوج قدرت و تنش خود رساند.

  • فاز شروع صاف بیستید و پاها را به اندازه عرض شانه از هم باز و میله، هالتر، لوله و یا دمبل را در ناحیه بک رک (روی بخش بالایی کتف ها) قرار دهید.
  • فاز میانی به آرامی پایین ‌بروید و باسن را به زمین نزدیک کنید و تا جایی ارتفاع باسن از ارتفاع زانو کمتر شود، پایین بروید.
  • فاز برگشت در این فاز مجدد با حفظ اصول نکات مهم به حالت اولیه بازگردید.

نکات مهم و هشدار ها:

  • تمام نکاتی که در ایر اسکوات و فرانت اسکوات در این بخش نیز مورد توجه است.
  • قبل از اینکه شاگرد ایر اسکوات را یاد نگرفته، از ورود شاگرد به این مرحله جلوگیری کنید.
  • در مسیر حرکت از حرکت تنه به طرف جلو جلوگیری کنید.
  • این نوع اسکات را از سن 7 سال به بعد شروع کنید.
  • در کودکان اول سعی شود با لوله و دمبل سبک حرکت این حرکت را آموزش داده سپس طبق اصل اضافه بار، بار تمرین را اضافه کنیم.
  • در مسیر حرکت سر همیشه زاویه دید افق خواهد داشت و از حرکات پایین و بالا شدن سر جلوگیری کنید.
  • هالتر در بحش بک رک (روی فوق خاری) قرار می گیرد، ازگذاشتن میله روی مهرهای گردن جلوگیری کنید.
  • بهتر است برای آموزش ریتم کمری لگنی از باکس اسکوات استفاده کنید.

این مطلب بخش از کتاب راهنمای مربیگری کراس فیت و کراس فیت کودکان است، که مطالب آن از جزوات و سایت سازمان جهانی کراس فیت، سایت رسمی کراس فیت و همچنین تجربه خودم در وزنه برداری، کراس فیت و کراس فیت کودکان می باشد. امیدوارم، مورد توجه مربیان کراس فیت جهت آموزش حرکات کراس فیت و طراحی برنامه تمرین کراس فیت  قرار بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *