Search
Close this search box.

مشاوره رایگان

کراس فیت گیمز چیست؟

 کراس فیت گیمز چیست؟

چکیده محتوای این صفحه

کراس فیت گیمز  یا lمسابقات جهانی کراس فیت بهترین بستر را برای مشخص کردن آماده ترین و متناسب ترین ندام روی زمین را ایجاد کرده است و به عنوان آزمون قطعی کراس فیت در جهان شهرت دارد. در 14 سال گذشته، طرفداران از سراسر جهان در این رویداد ورزشی چند روزه شرکت کرده اند، مسابقات را به صورت آنلاین پخش کرده اند، یا در ESPN، CBS یا طیف گسترده ای از پخش های بین المللی تماشا کرده اند. این مسابقه  یک زمین بازی بین المللی برای ورزشکارانی از بیش از 120 کشور جهان است. در این مطلب از آکادمی ورزش و تناسب اندام براهیم عبدی، به جزئیات این مسابقات جذاب خواهیم پرداخت.
کراس فیت گیمز چیست

کراس فیت گیمز از چه زمانی شروع شد؟

این بازی ها در سال 2007 در آروماس، کالیفرنیا، به عنوان اولین مسابقه ای که به طور عینی تناسب اندام و سطح آمادگی جسمانی را اندازه گیری کرد، آغاز شد. از بدو پیدایش، آنها برخلاف ورزش‌های سنتی مانند دوومیدانی، ژیمناستیک، وزنه‌برداری یا حتی ده‌گانه بوده‌اند، همه ورزش‌های تخصصی که رویدادها در آنها از مدت‌ها قبل شناخته شده است. در عوض، ورزشکاران از سراسر جهان در برابر انواع رویدادهای اعلام نشده، که هر کدام دارای حرکات، تجهیزات و حوزه های زمانی متفاوتی هستند، آزمایش می شوند. شرکت‌کنندگان باید برای ناشناخته‌ها تمرین کنند، و امتیازات مسابقات شامل شنای مسافت، زمین‌های با مانع، بلند کردن حداکثر یک تکرار، راه رفتن روی دست، هل دادن سورتمه، بالا رفتن از طناب، و حمل اجسام عجیب و غریب است. آزمون یا همان مسابقه کراسفیت گیمز به طور مداوم تکامل یافته است. همانطور که ورزشکاران برتر شروع به تمرین در تمام طول سال برای قدرت، سرعت، استقامت و مهارت کردند، هر ساله با آزمایش‌های جدیدی روبرو می‌شدند که آنها را به خارج از منطقه راحتی خود می‌برد. امسال، یک مسابقه آزاد جهانی که صدها هزار شرکت کننده در آن شرکت می کنند، به بهترین ورزشکاران اجازه می دهد تا در دورهای یک چهارم نهایی و نیمه نهایی پیشروی کنند که در پانزدهمین دوره بازی های کراس فیت در هفته 26 جولای 2021 در مدیسون، ویسکانسین به اوج خود می رسد.
مسابقات اوپن

مسابقات اوپن کراس فیت گیمز

راه رسیدن به بازی‌های کراس فیت با Open در سراسر جهان، بزرگترین رویداد ورزشی مشارکتی روی زمین، آغاز می‌شود. در طول مسابقات سه هفته ای، هر پنجشنبه یک رویداد به صورت آنلاین منتشر می شود و ورزشکاران چهار روز فرصت دارند تا امتیازات را ثبت و ارسال کنند. هر کسی که حداقل 14 سال سن داشته باشد می تواند ثبت نام کند و در مرحله اول فصل بازی های کراس فیت با بخش های ویژه برای نوجوانان، گروه های سنی و ورزشکاران تطبیقی شرکت کند. اوپن امسال در دسترس ترین مسابقات در تاریخ کراس فیت خواهد بود و گزینه هایی برای شرکت کنندگان برای رقابت در یک باشگاه محلی یا در خانه با تجهیزات اولیه یا بدون تجهیزات خواهد بود. مسابقات جام وابسته به تیم‌های ورزشکاران هر سالن ورزشی اجازه می‌دهد تا با یکدیگر رقابت کنند و به طور بالقوه به مرحله یک چهارم نهایی، نیمه نهایی و بازی‌ها راه یابند.

مسابقات اوپن (آزاد )کراس فیت از چه زمانی شروع می شود؟

کراس فیت آزاد 2021 از 11 مارس شروع می شود. ثبت نام جهانی در 7 ژانویه آغاز می شود.

بعد از مسابقات اوپن کراس فیت چه مسابقاتی وجود دارد؟

مسابقاتی یک کراسفیتر بعد شرکت در اوپن کراس فیت رو به رو خواهد شد از قبیل:
• یک چهارم نهایی
• نیمه نهایی
• آخرین شانس مقدماتی
ده درصد برتر ورزشکاران آزاد (اوپن) انفرادی در هر قاره به مرحله دوم مسابقات یعنی مرحله یک چهارم نهایی راه می یابند. یک چهارم نهایی یک رقابت آنلاین است که در آن ورزشکاران واجد شرایط در طول یک آخر هفته برای شانس صعود به مرحله سوم، نیمه نهایی، رقابت خواهند کرد. ورزشکارانی که واجد شرایط نیمه نهایی هستند به یکی از 10 رویداد حضوری در شش قاره دعوت می شوند که حداقل یک ورزشکار از هر قاره برای بازی ها واجد شرایط باشد. قبل از بازی های کراس فیت (کراس فیت گیمز)، برای ورزشکارانی که به سختی در نیمه نهایی از دست می دهند، یک مسابقه مقدماتی آخرین فرصت وجود خواهد داشت. برای دنبال کردن اخبار کراس فیت و مسابقات جهانی آن می توانید از طریق این وبسایت با ما همراه باشید.
مسابقات تیمی کراس فیت گیمز

مسابقات تیمی کراس فیت گیمز

25 درصد برتر از تعداد کل تیم های هر قاره (برای قاره هایی با حداقل 50 تیم) واجد شرایط صعود از مسابقات آزاد به مرحله یک چهارم نهایی در قاره خود خواهند بود. فهرست تیم ها برای مرحله یک چهارم نهایی باید شامل چهار ورزشکار، دو مرد و دو زن باشد که در رقابت آنلاین به رقابت بپردازند. تیم های برتر مرحله یک چهارم نهایی به نیمه نهایی راه می یابند تا شانس خود را در بازی ها کسب کنند.

 گروه سنی کراس فیت گیمز

بر اساس رتبه پایان مرحله اوپن (آزاد)، 10 درصد از ورزشکاران رده سنی برتر در سراسر جهان در هر بخش به مسابقات انتخابی آنلاین Age-Group صعود می کنند تا برای کسب یک مقام در بازی های کراس فیت رقابت کنند. این شامل ورزشکاران پیشکسوتان 35-60+ و ورزشکاران نوجوان 14-17 ساله می شود. 20 ورزشکار برتر در مقدماتی آنلاین از هر بخش، جایگاهی برای رقابت در بازی های کراس فیت کسب خواهند کرد.

مسابقه کراس فیت گیمز

رتبه بندی قهرمانان مسابقه کراس فیت گیمز

فصل مسابقه با آزمون نهایی سنجش میدانی آمادگی بدن به اوج خود می رسد. یک عنصر کلیدی برای یک آزمون منصفانه این است که آزمون ها ناشناخته و ناشناخته است. در هر مسابقه بازی‌های کراس فیت، ورزشکاران درگیر یک سری چالش‌ها می‌شوند که تا قبل از شروع مسابقات برایشان ناشناخته است. ترکیبی از ورزشکاران بسیار آموزش دیده و رویدادهای ناشناخته ترکیبی انفجاری را ایجاد می کند. در این مرحله از فصل، این رشته از صدها هزار ورزشکار در مسابقات آزاد به 40 مرد برتر، 40 زن، 240 ورزشکار پیشکسوت، 80 ورزشکار نوجوان و 40 تیم از سراسر جهان کاهش یافته است. بازی‌های کراس فیت بهترین‌های جهان را رتبه‌بندی می‌کنند و مشخص می‌کنند که چه کسی سرحال‌ترین روی زمین است.
پیشنهاد می کنم مقالات دیگر من را با موضوع کراس فیت کودکان، کراس فیت چیست و تفاوت فیتنس با کراسفیت در چیست را مطالعه بفرمائید.

چگونگی امتیاز دهی کراس فیت گیمز

وب سایت بازی های کراس فیت میزبان تنها تابلوهای امتیازات رسمی برای مسابقات آزاد، مقدماتی آنلاین، یک چهارم نهایی، نیمه نهایی، مقدماتی آخرین شانس و بازی ها خواهد بود. بازی های کراس فیت اوپن و کراس فیت از یک سیستم امتیاز دهی نسبی استفاده می کنند. در مسابقات آزاد، ورزشکاران بر اساس عملکردشان نسبت به سایر ورزشکاران در بخش خود در جدول امتیازات رتبه بندی می شوند و بر اساس جایگاه آنها در هر رویداد یک مقدار امتیاز به آنها اختصاص می یابد (مثلاً مقام اول = 1 امتیاز، مکان دوم = 2 امتیاز). در پایان اوپن، ورزشکاری که کمترین امتیاز را داشته باشد، برنده کلی است. بازی‌های کراس فیت از جدول امتیازدهی استفاده می‌کنند که می‌توانید در اینجا پیدا کنید. هر رویداد تا 100 امتیاز ارزش دارد و ورزشکاران بر اساس پایان خود امتیاز کسب می کنند. در پایان بازی‌های آخر هفته، ورزشکاری که بیشترین امتیاز را به دست آورد، برنده است و تاج‌دار بهترین روی زمین می‌شود. هم در مسابقات اوپن و هم در گیمز، با اعطای بهترین موقعیت به ورزشکاری که بالاترین نتیجه را در هر رویدادی داشته باشد، مساوات شکسته می‌شود. اگر ورزشکاران بعد از اولین تای بریک مساوی باقی بمانند، این روند تا بالاترین نتیجه تک بعدی خود ادامه می‌یابد و به همین ترتیب. بیش از یک ورزشکار می‌توانند یک رتبه رویداد را به اشتراک بگذارند و هر کدام ارزش امتیاز اصلی را کسب می‌کنند. ورزشکاری با عملکرد برتر در چندین رویداد در یک مسابقه بالاتر در جدول امتیازات قرار می گیرد.

5 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *